#Back to school – Jak zorganizować sobie życie ?

Hej kochani


Dzisiaj przychodzę do was z kolejnym postem z serii Back to school , będzie on o organizacji.
Organizacja przed nowym rokiem szkolnym jest bardzo ważna dlatego teraz wam opisze jak to wygląda u mnie.
Głównym punktem od którego zaczynam jest generalny porządek pokoju. Wyrzucam wszystkie niepotrzebne rzeczy , które tylko leżą i się kurzą, materiały z zeszłego roku , stare książki, zapisane niepotrzebne kartki . Robię tym samym miejsce na nowe rzeczy w nowym roku.
Nie potrafię się skupić jeśli wokół mnie a zwłaszcza na moim biurku panuje chaos i bałagan, wtedy mnie to bardzo rozprasza i nie potrafię się skupić na nauce.
Oprócz czystego blatu na biurku, staram się również o porządek w szufladzie z najpotrzebniejszymi rzeczami.
Mam kilka przydatnych rzeczy , które mi pomagają się zorganizować w ciągu roku szkolnego.


  • Pierwszą rzeczą są zwykłe kolorowe segregatory w ,których trzymam materiały z 3 lat gimnazjum . Na bieżąco były uzupełniane gdy kończyłam się uczyć do danego przedmiotu i po prostu wkładałam kartkę z notatkami do segregatora w przegrodę z danym przedmiotem. Do liceum planuje również założenie takiego segregatora jest to bardzo wygodny i praktyczny sposób na ułożenie naszych notatek .
    Natomiast drugi segregator jest przeznaczony na przechowywania materiałów do języka angielskiego , rożnych kserówek , ćwiczeń , testów i materiałów z korepetycji .

  • Oczywiście nie pomijając porządku i organizacji w szafkach biurka, tam tez wszystko przynajmniej przed początkiem roku szkolnego powinno być ułożone i łatwo dostępne . Szafki mam podzielone na dwie grupy : 
     Do szkoły w, której trzymam wszelkie książki i zeszyty
     Druga szafka  misz masz – czyste zeszyty , jakieś potrzebne stare zeszyty najczęściej z j. rosyjskiego żeby w razie czego były pod ręką, teczki , mój blogowy zeszyt , kalendarz i inne rzeczy.
  • Kolejna ważną dla mnie rzeczą z która się nie rozstaje jest kalendarz szkolny , w , którym zapisuje wszystko co jest ważne , testy, kratówki, egzaminy , wszystko co che aby tam się znalazło . Teraz wam trochę opowiem jak ja prowadzę ten kalendarz .
    Zawsze po powrocie ze szkoły siadam z kalendarzem i planuje sobie najbliższy tydzień oraz dzisiejszy dzień . Robie listę ,,To Do” i wpisuje wszystko co dzisiejszego dnia muszę zrobić , czego się nauczyć, bardzo motywująca rzeczą jest wykreślanie zrobionych przez nas rzeczy , uwierzcie ze to mnie motywuje do dalszego działania.
  • Pomocnymi przedmiotami są ''stick's” - są to karteczki do zaznaczania ważnych , rzeczy.
    Ja jestem raczej wzrokowcem więc dla mnie dużym ułatwieniem jest KOLOR , podkreślanie najważniejszych rzeczy w notatkach , kolorowe znaczniki , czy nawet dany kolor odpowiadający danej informacji , lepiej mi się uczy gdy moje notatki są estetyczne i kolorowe.














Myślę że to na tyle jeśli chodzi o moją organizację ,dziękuje bardzo że wytrwaliście i przebrnęliście 
przez ten post , nie ukrywam jest on dość obszerny ale starałam wam się to pokazać jak najlepiej, chciałam was również przeprosić ale cały czas pracowałam dla was nad tym postem  dlatego nic nowego się nie pojawiało.
Jeśli jest jakiś post który chętnie byście przeczytali to jestem otwarta na wasze propozycje , piszcie w komentarzach :)
Dziękuję za wszelkie miłe słowa , ponieważ są one dla mnie ogromna motywacją  :)
Wszystkie komentarze czytam i staram się odpowiadać , blogi z komentarzów również odwiedzam .
Dzięki Natka ;) 

4 komentarze:

  1. bardzo ciekawy post :)

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne i ciekawe pomysły :-)
    Uwielbiam kolorowe karteczki, ułatwiają życie :-)
    Zapraszam do mnie -http://k24-7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Life is just one , Blogger